Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Οι πρώτοι σχεδιασμοί για την αναβάθμιση του ΗΣΑΠ

Αναμένεται η ριζική αναβάθμιση της Γραμμής 1 του Μετρό, της «αδικημένης» γραμμής του δικτύου

Με ένα μεγάλο επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει σειρά από έργα και παρεμβάσεις, αναμένεται η ριζική αναβάθμιση της Γραμμής 1 του Μετρό, της «αδικημένης» γραμμής του δικτύου.

Προτεραιότητα, μετά από δεκαετίες είναι η Γραμμή 1 του Μετρό (Πειραιάς-Κηφισιά). Σε αυτή, όπως σημειώνει στο ypodomes.com ο Νίκος Χαιρέτας, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, έχουν διαγνωσθεί τρία βασικά προβλήματα. Το πρώτο είναι το πρόβλημα με το τροχαίο υλικό και ο γερασμένος στόλος του, το δεύτερο η έλλειψη τεχνικού προσωπικού και το τρίτο οι βανδαλισμοί των συρμών. Στο στόχαστρο της ΣΤΑΣΥ είναι μία τριάδα έργων που θα αλλάξει την εικόνα και υπόσχεται ότι θα κάνει επιτέλους τον «ηλεκτρικό»… Μετρό!

Υπογειοποίηση Φάληρο- Πειραιάς και ΤΕΒ – Ένα διπλό έργο για τον Πειραιά

Επιδιώκεται η προώθηση προς υλοποίηση δύο μεγάλων έργων. Το πρώτο είναι η πλήρης ανακαίνιση/ανακατασκευή της Τεχνικής Επισκευαστικής Βάσης στον Πειραιά (ΤΕΒ) που έχει κόστος περίπου 120 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα απαραίτητο μεγάλο έργο, για να μπορέσει να εξελιχθεί η ΤΕΒ σε σύγχρονη βάση για την συντήρηση των συρμών, με ταυτόχρονη ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου.

Παράλληλα γίνεται προσπάθεια να βρεθεί η χρηματοδότηση για την υπογειοποίηση του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς, που περιλαμβάνει και ένα νέο υπόγειο σταθμό στο ύψος του πρώην εργοστασίου Κεράνη. Το έργο εκτιμώμενου κόστους 100 εκατ. ευρώ είναι ένα μεγάλο αίτημα του Δήμου Πειραιά που το ζητά επιτακτικά, καθώς με την υπογειοποίηση των γραμμών θα επιτευχθεί η επανασύνδεση του κέντρου με τα Καμίνια, ενώ θα δημιουργηθεί μία νέα λεωφόρος που θα αποσυμφορήσει την επιβαρυμένη κίνηση στο λιμάνι. Όπως μάλιστα αποκαλύπτει ο κ. Χαιρέτας, εξετάζεται η σύνδεση των δύο έργων σε ένα project. Γενικότερα υπάρχει η πεποίθηση ότι εφ΄ όσον βρεθεί χρηματοδότηση, μπορούν να ξεκινήσουν μέσα στο 2021 οι διαδικασίες δημοπράτησης γι αυτό το μεγάλο project.

Ανακατασκευή Συρμών

Επείγον έργο, είναι το refurbishing 14 συρμών Μετρό 8ης γενιάς, οι οποίοι έχουν ηλικία άνω των 35 ετών και η εικόνα αλλά και λειτουργία τους είναι …δραματική. Σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχωρά ο διαγωνισμός των περίπου 75 εκατ. ευρώ που θα δώσει ζωή επιπλέον 20 έτη σε αυτή την ομάδα συρμών. Η πρακτική ανακαίνισης παλιών συρμών, είναι κοινή και συναντάται σε πολλά δίκτυα Μετρό διεθνώς, ιδιαίτερα τα παλαιότερα. Όπως υποστηρίζει ο κ. Χαιρέτας, η χρηματοδότηση θα προέλθει είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης και η προκήρυξη του έργου τοποθετείται τον προσεχή Οκτώβριο.

Αν όλα κυλήσουν ομαλά, στα τέλη του 2022 θα αρχίσουν να κυκλοφορούν οι πρώτοι ανακαινισμένοι συρμοί, που θα έχουν πλέον την εμφάνιση και τις λειτουργίες ενός σύγχρονου συρμού Μετρό. Αυτό θα συμβάλλει στην βελτίωση του χρόνου αναμονής που σήμερα υπολείπεται των γραμμών 2 και 3 αλλά και της συνολικής εμπειρίας του επιβάτη.

Επιθέσεις, εισβολές και γκράφιτι, στο «μικροσκόπιο»

Στο θέμα των εισβολών εξετάζονται διάφορες λύσεις «άμυνας». Όπως αναφέρει ο διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, στη γραμμή 1 σε αντίθεση με τις άλλες δύο, υπάρχουν επτά επίσταθμοι όπου εναποτίθενται συρμοί, επιφέροντας δυσκολίες στην αντιμετώπιση των μελών και διεθνών ομάδων γκράφιτι, μιας και οι περισσότεροι εξ αυτών των επίσταθμων είναι επίγειοι και ως εκ τούτου «προσβάσιμοι». Η αύξηση της φύλαξης, η ενίσχυση της περίφραξης (όπου είναι αρχιτεκτονικά δυνατόν) και η χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων, είναι οι λύσεις που εξετάζονται και αναμένεται να ληφθούν αποφάσεις το προσεχές διάστημα.

Η εκκίνηση της διαδικασίας αναβάθμισης της «γηραιάς» Γραμμής 1 του Μετρό είναι μία διαδικασία που θα απαιτήσει, χρόνο και κεφάλαια, ενώ σημαντικός παράγοντας είναι και η βούληση που δείχνει το υπουργείο να αλλάξει τα δεδομένα, ώστε η ΣΤΑΣΥ να αποκτήσει τρεις ισάξιες γραμμές Μετρό και ο παλιός «ηλεκτρικός» να μην μείνει το αποπαίδι των Σταθερών Συγκοινωνιών της Αθήνας.

ypodomes.com

Αφήστε το Σχόλιο σας

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

More in ΕΛΛΑΔΑ