Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Κίνα: Εγκαινιάστηκε το νέο φουτουριστικό αεροδρόμιο του Πεκίνου

Η Κίνα εγκαινίασε ένα νέο γιγάντιο αεροδρόμιο νότια του Πεκίνου, το Bejing Daxing, μια εντυπωσιακή κατασκευή που άνοιξε τις πύλες της μερικές ημέρες πριν τους μεγαλοπρεπείς εορτασμούς για την 70η επέτειο από την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.

Ο ίδιος ο πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ εγκαινίασε την Τετάρτη τον αερολιμένα, που έχει τη μορφή ενός αστερία με μεταλλική οροφή. Η πρώτη εμπορική πτήση, ένα Airbus A380 της εταιρείας China Southern Airlines, πραγματοποιήθηκε λίγες ώρες αργότερα με προορισμό την Γκουαγκτζόου. Το διεθνές αεροδρόμιο του Ντασίνγκ, που βρίσκεται σε απόσταση 46 χιλιομέτρων νότια του κέντρου της κινεζικής πρωτεύουσας, αναμένεται να λειτουργήσει με πλήρη δυναμικότητα το 2025 με 72 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, κάτι που θα αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ για ένα μεμονωμένο τερματικό σταθμό.

Με ορίζοντα το 2040, το αεροδρόμιο θα έχει οκτώ διαδρόμους απογείωσης-προσγείωσης, εκ των οποίων ο ένας θα είναι για στρατιωτική χρήση. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 100 εκατ. επιβάτες, γεγονός που το καθιστά το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου σε ό,τι αφορά την επιβατική δυναμικότητα. Ο νέος αερολιμένας αναμένεται να αποσυμφορήσει το σημερινό Διεθνές Αεροδρόμιο του Πεκίνου, το Beijing Capital International Airport, του οποίου οι τρεις τερματικοί σταθμοί βρίσκονται στα βορειοανατολικά της μητρόπολης των 21 εκατ. κατοίκων.

Το αεροδρόμιο αυτό, δεύτερο στον κόσμο σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση μετά το αεροδρόμιο της Ατλάντα στις ΗΠΑ, έχει ήδη κορεστεί, με λίγο περισσότερους από 100 εκατ. επιβάτες ετησίως. Για λόγους σύγκρισης, όλοι οι τερματικοί σταθμοί στο Paris-Charles-de-Gaulle, το 10ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου, δέχθηκε λιγότερους από 70 εκατ. επιβάτες το 2017. Με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου και το ενδιαφέρον των Κινέζων για ταξίδια, οι αερομεταφορές γνωρίζουν άνθηση.

Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (Iata), στα μέσα της δεκαετίας του 2020, η Κίνα θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ και θα γίνει η μεγαλύτερη αγορά αερομεταφορών στον κόσμο. Το 2037, η χώρα θα προσφέρει 1,6 δισεκ. αεροπορικά ταξίδια κατ’ έτος, κατά ένα δισεκ. περισσότερα σε σχέση με το 2017. Υπό αυτές τις συνθήκες, η πρωτεύουσα αναμένεται να υποδεχθεί 170 εκατ. επιβάτες το 2025, που θα είναι μοιρασμένοι μεταξύ των δύο αεροδρομίων της.

Με έκταση 700.000 τ.μ., το νέο κτίριο διεκδικεί τον τίτλο του πιο μεγάλου αεροπορικού τερματικού σταθμού στον κόσμο. Σχεδιάστηκε από την Αγγλοϊρακινή αρχιτέκτονα Ζάχα Χαντίντ, που πέθανε το 2016, και τον τεχνικό βραχίονα της Aéroports de Paris (ADP). Καλύπτεται από μία ενιαία στέγη που αντιστοιχεί σε έκταση 25 γηπέδων ποδοσφαίρου. Σε αντίθεση με τα κλασσικά αεροδρόμιο, το νέο κτίριο είναι αρκετά ψηλό με δύο επίπεδα για τις αναχωρήσεις και άλλα τόσα για τις αφίξεις. Ακριβώς κάτω από τον τερματικό σταθμό βρίσκεται ένας σταθμός μετρό και υπερταχείας.

Μια γραμμή εξπρές αναμένεται να επιτρέψει τη σύνδεση με το κέντρο της πόλης σε περίπου 20 λεπτά, αλλά η σύνδεση με το σημερινό αεροδρόμιο, σε απόσταση 67 χιλιομέτρων, κινδυνεύει να είναι πιο περίπλοκη. Το έργο κόστισε 120 δισεκ. γιουάν (15 δισεκ. ευρώ), 400 δισεκ. γιουάν εάν υπολογιστούν οι σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις. Δύο από τις τρεις μεγάλες κινεζικές εταιρείες, η China Eastern Airlines και η China Southern Airlines, σχεδιάζουν να μετακινηθούν στο Ντασίνγκ, ενώ η Air China αναμένεται να διατηρήσει τις περισσότερες πτήσεις της στο σημερινό αεροδρόμιο της  πρωτεύουσας.

Αφήστε το Σχόλιο σας

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Advertisement
Advertisement
Advertisement

More in ΚΟΣΜΟΣ