“«Κυβέρνηση, Αττικό Μετρό Α.Ε. και Δήμος Θεσσαλονίκης να αφήσουν τις φιέστες για το Μετρό, γιατί σήμερα, τρία χρόνια μετά την γνωμοδότηση του ΚΑΣ για κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου» με τις αρχαιότητες κατά χώρα και ενάμισι χρόνο μετά την έγκριση του σχεδίου για την δημιουργία αρχαιολογικής πλάζας, τεχνική λύση δεν υπάρχει παρά μόνο εκθέσεις ιδεών», τόνισε σε συνέντευξη Τύπου ο πρώην Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Στράτος Σιμόπουλος.

Ο κ. Σιμόπουλος, μίλησε για μία αδιέξοδη επιλογή της οποίας τα προβλήματα τώρα φαίνονται, για μία δήθεν λύση που δεν είναι λύση, γιατί «ακόμη δεν έχουμε μελέτη, προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου», ενώ αποκάλυψε πληροφορίες ότι σε πολύ πρόσφατη σύσκεψη μεταξύ της Αττικό Μετρό και του εργολάβου, «τέθηκε πολύ δειλά το θέμα μη κατασκευής του σταθμού, έπεσε στο τραπέζι ιδέα για παράκαμψη του σταθμού με σήραγγα by pass», ενώ όπως είπε εκφράζονται πλέον και φόβοι ότι επέκταση του σκάμματος νότια αλλά και βόρεια, προς την πλευρά του Καραβάν Σαράι, μπορεί ως και να προξενήσει προβλήματα στατικότητας στο κτήριο του παλιού δημαρχείου.

«Δεν πρόκειται να δεχθούμε ακύρωση του σταθμού Βενιζέλου, θα ήταν απαράδεκτο, είναι κεντρικός σταθμός, κάτι αντίστοιχο με το σταθμό του Συντάγματος στο μετρό της Αθήνας», σημείωσε. Αυτή τη στιγμή οι εργασίες που γίνονται αφορούν τη μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ ενώ ήδη η εταιρεία Κορρέ έχει αποσπάσει περί τα 20 μέτρα από τα κοντά 70 στο σύνολο της αρχαίας οδού και, τα έχει μεταφέρει για φύλαξη στο Καλοχώρι.

«Με ένα επιπλέον κόστος 4-5 εκατομμυρίων, θα είχαμε τη μόνη βιώσιμη λύση που θα εξασφάλιζε και αρχαία και μετρό στη Βενιζέλου, δηλαδή την απόσπαση των αρχαιοτήτων, την κατασκευή του σταθμού και την επανατοποθέτησή τους σε αυτόν. Τώρα οι εκτιμήσεις φτάνουν τα επιπλέον 40-50 εκατομμύρια από το αρχικό κόστος, άγνωστο το ύψος της δαπάνης, ως και 100 εκατομμύρια, για να μην έχουμε σταθμό, γιατί ο φόβος μου είναι ότι για πάρα πολλά χρόνια σταθμό δεν θα έχουμε στη Βενιζέλου», πρόσθεσε ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών. Ο κ. Σιμόπουλος είπε ότι η Βενιζέλου κοντεύει να γίνει το Ελληνικό της Θεσσαλονίκης και πως δυστυχώς δικαιώνεται ότι στο κέντρο της πόλης θα υπάρχει «η τρύπα Μπουτάρη».”

ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ…

Πράσινο φως για την ανάδειξη και την προστασία των σημαντικών βυζαντινών αρχαιοτήτων που ανακαλύφθηκαν κάτω από τον κόμβο των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου, κατά τη διάρκεια των εργασιών για την κατασκευή του σταθμού του μετρό, είχε δόθει με την ομόφωνη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Με τις 2 τεχνικές μελέτες που εγκρίθηκαν από το ΚΑΣ δίνεται οριστική λύση στην απόδοση του σταθμού της Βενιζέλου στους Θεσσαλονικείς και τους επισκέπτες της πόλης, ενώ παράλληλα αναδεικνύονται τα αρχαιολογικά ευρήματα!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here