Ανάσα στον κατασκευαστικό κλάδο με…ανταλλάγματα σε μελέτες και χρεώσεις διοδίων, θέλει να δώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το σχεδιασμό που προωθεί συστηματικά το τελευταίο τρίμηνο. Ο αρμόδιος Υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης στέλνει πια ευθέως το μήνυμα ότι το επιπλέον βασικό στοιχείο στην επαναδιαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους των πέντε αυτοκινητόδρομων θα είναι οι μειώσεις των διοδίων τελών.

Οι προτάσεις των παραχωρησιούχων έχουν ήδη ζητηθεί από το Υπουργείο και από την επέκταση του φυσικού αντικειμένου που θα αναλάβουν θα εξαρτηθεί και ο χρόνος της παράτασης στον οποίο θα καταλήξουν οι δυο πλευρές, που μπορεί να κυμανθεί από 5 έως 10 χρόνια. Ουσιαστικά οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν την κατασκευή τμημάτων που δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το Δημόσιο.

Σε αυτά συγκαταλέγονται η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα ως την Κακαβιά, καθώς και η σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον Μορέα που θα «κλείσει» το λεγόμενο δαχτυλίδι της Πελοποννήσου. Η χρονική επέκταση σε συνδυασμό με την ενίσχυση του φυσικού αντικειμένου, θεωρούνται ως το «αντίδοτο» που χρειάζονται οι τράπεζες που έχουν δανείσει τους παραχωρησιούχους, για να αποδεχθούν τις μειώσεις των διοδίων.

Η Αττικη οδος ειναι η πρωτη προσπαθεια σε αυτο το βημα. Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει ότι με την παράταση της σύμβασης ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει χωρίς κόστος για το Δημόσιο την εκπόνηση των μελετών για τις απαραίτητες επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, συμπεριλαμβανομένης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του αεροδρομίου με το λιμάνι της Ραφήνας, καθώς και τη σύνδεση Κατεχάκη-Βουλιαγμένης και την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. Ο προϋπολογισμός των επεκτάσεων εκτιμάται σε 1,5 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, στόχος είναι η κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης του με το λιμάνι του Λαυρίου καθώς και η ολοκλήρωση των πρόδρομων εργασιών που θα «στρώσουν» το έδαφος για τους διαγωνισμούς των παραπάνω επεκτάσεων να αποτελέσουν μέρος της συμφωνίας παράτασης της σύμβασης παραχώρησης. Ένα πρότζεκτ συνολικού προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ. Αντιθέτως, η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Ραφήνας θα είναι μέρος των διαγωνιστικών διαδικασιών των βασικών επεκτάσεων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here