Connect with us

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Έρχονται κίνητρα για εταιρικά ΙΧ, Ταξί και μικρά φορτηγά

Θετικές ειδήσεις για τους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων αλλά και τους ιδιοκτήτες Ταξί και μικρών φορτηγών!

Θετικές ειδήσεις για τους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων αλλά και τους ιδιοκτήτες Ταξί και μικρών φορτηγών αποκαλύφθηκαν στην παρουσίαση της νέας μελέτης του ΙΟΒΕ.

Το στέλεχος του υπουργείου Περιβάλλοντος κ. Τσελίκας στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας μελέτης του ΙΟΒΕ με τίτλο: « Ο ρόλος των οχημάτων χαμηλών εκπομπών στις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα – Προκλήσεις και Οφέλη», αποκάλυψε πως βρίσκονται σε συνεχείς επαφές με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να καθορίσουν τα φορολογικά κίνητρα που θα δοθούν για να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων αλλά και να στηριχθούν τα «καθαρά» αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 50 γρ. CO2.

Μάλιστα όπως επισήμανε ο κ. Τσελίκας αρχικά και μάλλον στο φορολογικό νομοσχέδιο του Νοεμβρίου, θα περιλαμβάνονται τα κίνητρα για τα εταιρικά αυτοκίνητα, τα Ταξί αλλά και τα μικρά φορτηγά, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει ακριβώς τα οφέλη, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν και τα κίνητρα που θα αφορούν τους καταναλωτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα κίνητρα αρχικά θα αφορούν σε φοροελαφρύνσεις στους χρήστες εταιρικών «καθαρών» αυτοκινήτων αλλά και επιπλέον φοροελαφρύνσεις για τις εταιρείες που τα εκμισθώνουν ώστε η αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων τους να γίνει πιο άμεση και συμφέρουσα. Όσον αφορά στα Ταξί και τα μικρά φορτηγά θα υπάρξουν και εκεί φοροελαφρύνσεις που θα κάνει πιο δελεαστική την απόκτηση των καινούριων και «καθαρών» οχημάτων.

Για το θέμα μείωση του ΦΠΑ κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες ο κ. Τσελίκας ξεκαθάρισε πως πρέπει πρώτα να δουν αν εγκρίνει μια τέτοια μείωση η ΕΕ και κατόπιν να προχωρήσουν στην υιοθέτησή της ενώ εξετάζονται και επιπλέον κίνητρα αλλά και «γενναία οικονομικά κίνητρα» όπως ακριβώς ανέφερε το στέλεχος του υπουργείου Περιβάλλοντος.

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης θα περιλαμβάνει πιθανώς μεταξύ άλλων και ελεύθερη στάθμευση στο κέντρο, κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, κ.ά. Τα όποια κενά προκαλέσουν τα κίνητρα στον Προϋπολογισμό το στέλεχος του υπουργείου Περιβάλλοντος εκτιμά ότι θα αντισταθμιστεί από την αύξηση των πωλήσεων και κατ’ επέκταση και των εσόδων. Tέλος το στέλεχος του υπουργείου Περιβάλλοντος ανακοίνωσε επίσης πως θα δοθούν κίνητρα για τις υποδομές που χρειάζεται η ηλεκτροκίνηση ώστε να αναπτυχθεί πολύ πιο γρήγορα.

Η μελέτη του ΙΟΒΕ

Η μελέτη εξετάζει τη σημασία των ιδιωτικών επιβατικών οχημάτων χαμηλών εκπομπών στην επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων για την απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών στην Ελλάδα, μέσω του σχεδιασμού και εφαρμογής προγράμματος παροχής κινήτρων. Οι στόχοι για τη διείσδυση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα απαιτούν σειρά από αλλαγές σε υποδομές, σε χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας,όπως γενικότερα στη διάρθρωση της αγοράς.

Στη μελέτη παρουσιάζονται δύο προγράμματα κινήτρων που μπορούν να οδηγήσουν σεμίγμα Ι.Χ. από όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες που εκπέμπουν λιγότερο σε σχέση με οχήματα με συμβατικούς κινητήρες, που θα μεγιστοποιήσει τα οφέλη τόσο σε δημοσιονομικό όσο και σε περιβαλλοντικό επίπεδο.

Παρουσιάζονται δύο προγράμματα που μπορούν να συμβάλλουν σε διεύρυνση των μεριδίων των οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων στις νέες πωλήσεις, στο 14,1% και 27,7% αντίστοιχα μέχρι το 2023, καθώς και σε εξοικονόμηση από 3,8 χιλ. έως 13,8 χιλ. τόνους CO2, την περίοδο 2019-2023.

Η μελέτη προχωρά σε εκτίμηση τόσο του δημοσιονομικού κόστους (επιδότηση, ΤΤ, ΤΚ, ΦΠΑ, ΕΦΚ καυσίμων), όσο και του περιβαλλοντικού οφέλους από τη μείωση των ρύπων (παραγωγικότητα, συστήματα υγείας, αξία ακινήτων,κτλ.)μέσα από την εκτίμηση του Κοινωνικού Κόστους Άνθρακα. Το ευρύτερο αποτέλεσμα για την οικονομία και την κοινωνία είναι θετικό.

Αφήστε το Σχόλιο σας

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Advertisement
Advertisement
Advertisement

More in ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ